15 Jan 2015

PRACTICAL TIME : LI -- Universiti Malaysia Terengganu

Gosok gosok tangan ~ Sejuk .
Renung luar jendela . Panas terik .

Assalamualaikum . Selamat tengahari yang sejuk  .

Tahun baru , 2015 . Kerja baru . Tempat baru , diri yang baru . Oh hei .
 Aku sedang menjalani latihan industri di UMT . Tak kerja lagi tapi selangkahlah ke alam pekerjaan . Kena rasa bangun awal ,  mandi awal . Ada punch card (tak pernah merah lagi) . Kene hadap bos lagi . Haaaa kau !

Cakap pasal bos aka penyelia atau pegawai yang akan observe aku boleh dikatakan okay . But for the first month aku rasa macam agak annoying . Sikit ! FYI , aku praktikal kat sini berlima . Jadi bos hatcheri kitorang dah bagi jadual dan setiap bulan akan bertukar tugas .





Bulan Disember : Lab Plankton under En.Azmie Ghazali
Bulan Januari : Ternakan Tilapia dan Keli under Mr.Zaidi (dia best ) haha
Bulan febuari :
Bulan March :
Bulan April :

3 bulan lagi aku lupa jadual aku , nanti kena semak balik . hahaha .
 Bulan pertama ada aku cakapkan kurang best sikit sebab encik Azmie tu macam , herghhh . Entahlah . Got nothing to do actually .
Masuk second month , horreeeyy ! rasa masa cepat sangat berlalu sebab banyak kerja kene buat . Pagi bagi makan  , kalau perlu tukar air . Tukarlah . Isi air stocking , petang pagi makan lagi . Seronok . Takdelah terperuk mereput dalam lab .

SO ... Dah hampir 2 bulan aku bekerja di Hatcheri Akuatrop UMT ni .. Dan , anggapan aku yang bila praktikal akan rasa teruk , teruk sangat sangat adalah salah .. Okay je sebenarnya . Not a big deal ..
hatcheri akuatrop
Rutin harian dari ahad sampai khamis dari 8 pagi hingga 4.45 petang umpama sudah biasa . Kalau dulu , rasa macam panjanggg sangat waktu itu nak berjalan tapi sekarang , macam tak cukup waktu pulak . Masa mula lapor diri , bulan pertama . Kemain datang awal g kerja . Sekarang , hampeh . Asyik terbabas waktu bangun . HAHA , nasib baik punch card masih cantik . Biasalah , lumrah bekerja . HAHAHAHA . 

Persoalannya . Adakah aku sudah cukup bersedia untuk bekerja ? Ahh .. tinggal beberapa bulan lagi . Lepas ni , boleh jumpa classmates lagi . Semester 5 dan semester 6 bakal ku jumpa kalian . Rindu mereka , diorang rindu aku tak ? HAHAHA

Ku tinggalkan persoalan itu dengan , Salam Satu Malaysia . Semoga sihat sejahtera . Sayangi aku sentiasa kerana aku sentiasa menyayangi kalian  , selamanya 



No comments :

Post a Comment

Dearest Handsome and Gorgeous reader , please drop your comment below .
wachaaaa !